close
 
RWBY  
 
RWBY
由4位美少女戰士女孩組成
依序分別是     Ruby         Weiss       Black       Yang
 
(看就知道)隊名是由每個人頭個英文字母組成的
 
而且每個人都有自己的主題曲٩(。・ω・。)و
 
 
 
--
 
 
RWBY  
紅黑短髮&銀眼、黑紅色哥德式衣裙、長筒靴+鮮紅色的連帽斗篷
RWBY隊的隊長&我的最愛(๑´ڡ`๑)
 
 
 
 
Red like roses fills my dreams and brings me to the place you rest.
血紅色的玫瑰墜入我的夢鄉,將我引至你長眠之處
White is cold and always yearning, burdened by a royal test.
白霜渴求皇室之煉
Black the beast descends from shadows.
黑色猛獸從天而降
Yellow beauty burns gold.
黃色美人如金般燃燒
 
 
--
 
RWBY  
 
白色長馬尾、左眼帶疤&白色公主洋裝
重點是傲嬌(๑¯∀¯๑)
 
 
 
Mirror, tell me something.
魔鏡啊魔鏡,告訴我
Tell me who's the loneliest of all?
告訴我誰是最孤單之人?
Mirror, tell me something.
魔鏡啊魔鏡,告訴我
Tell me who's the loneliest of all?
告訴我誰是最孤單之人?
Fear of what's inside of me.
畏懼我的內心
Tell me can a heart be turned to stone?
告訴我,一顆熾熱的心可以變得鐵石心腸嗎?
Mirror, mirror, what's behind you?
魔鏡啊魔鏡,在你身後的是什麼?
Save me from the things I see!
請把我帶離我所知的世界
I can keep it from the world,
我可以將秘密隱藏
Why won't you let me hide from me?
你為何每次都對我不留餘地的全盤托出?
Mirror mirror tell me something.
魔鏡啊魔鏡
Who's the loneliest of all?
誰是最孤單之人?
I'm the loneliest of all.
就是我。
 
 
--
 
 
RWBY  
黑長髮、黃眼黑色系衣服&黑色蝴蝶結
「如貓」般神祕
 
 
 
From shadows
從黑暗深處
We'll descend upon the world
我們將降臨這個世界
Take back what you stole
奪回你們竊走之物
From shadows
從黑暗深處
We'll reclaim our destiny
我們將回收我們的使命
Set our future free
使我們自由
And we'll rise
我們將會崛起
And we'll rise
我們將會崛起
Above the darkness and the shame
跨過黑暗與恥辱
Above the torture and the pain
越過折磨和痛苦
Above the ridicule and hate
駕馭在嘲諷與恨意之上
Above the binding of our fate
將可悲的命運踩於腳下
Born with no life... into subjugation
生來便注定要屈從
Treated like a worthless animal
如毫無價值的野獸般被對待
Stripped of all rights
被剝奪了自由權
Just a lesser being
我只是個低階生物
Crushed by cruel ruthless human rule
被「人性」摧毀殆盡
When it started
剛開始
All we wanted was a chance to live our lives
我們想要的只是能苟延殘喘的機會
Now in darkness
現在,在黑暗深處
Taking everything we want and we will rise
為了我們所渴望的一切,我們將會崛起
We'll rise
我們將會崛起
We'll rise
我們將會崛起
 
 
 
--
 
 
RWBY  
金髮、黃色皮革外套,紫眼在暴怒時會變成鮮紅
Ruby姊姊(´,,•ω•,,)♡
這家的基因都不錯讚ヽ(●´ε`●)ノ
 
 
 
Come at me,
放馬過來吧
And you'll see,
你會將嚐到
I'm more than meets the eye.
我比你眼中的自己還要強悍
You think that,
你自認為
You'll break me,
你可以將我擊倒在地
You're gonna find in time.
但你才將了解到
You're standing too close to a flame that's burning,
你與盛怒的火焰劇離太近了
Hotter than the sun in the middle of July.
比七月中旬的烈陽還要熾熱
Sending out your army but you still can't win,
即使你使出所有的招數,還是無法致勝
Listen up silly boy cuz I'm gonna tell you why.
聽好了,可憐兮兮的小男孩,我來告訴你原因
I burn.
我火大了
Can't hold me now
無法壓抑住怒火
You got nothing that can stop me.
你也無法阻止我
I burn.
我火大了
Swing all you want.
就如你所願吧
Like a fever I will take you down.
我會讓你比發燒還要不舒服
 
 
 
--
 
 
正常畫風下的RWBY
RWBY  
還有曾一度被我當成桌面的美圖<3
RWBY  
 
 
 
還有一件事,就是2/1的事...
這件事將會RWBY的重要里程碑。・゚・(つд`゚)・゚・
 
Monty Oum  
 
 
他是Monty Oum,RWBY的畫師,享年33歲,RIP....
 
「Guys... Life... it's pretty awesome. Just keep at it. And I'll keep going too.】
-Monty Oum
  
arrow
arrow
    文章標籤
    RWBY 歌詞翻譯 Monty Oum
    全站熱搜

    檸檬熊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()